Spørsmål:
Var til ultralyd i dag( uke 17). Alt var bra med den lille, bortsett fra at det i høyre nyre var en væskeansamling som ble målt til 10,7 mm i diameter. De sa at vi ikke måtte bekymre oss for dette, men vi greier liksom ikke helt å slappe av. Skal tilbake om 8 uker for å se igjen, og hvis ikke det er endring da, eller væskemengden har økt må vi til spesialist og kanskje de må operere fosteret ved å legge inn dren i nyra. Hva er farene med dette, og er det store sjanser for at noe kan gå galt?? er det fare for fosterets liv?

Svar:
Kjære dere!
Jeg kan dessverre ikke hjelpe dere med et godt svar. Fostermedisin er et eget fag som bare spesialister behersker.
Kroppen har en fantastisk evne til selvhelbredelse. Disse ukene til dere skal tilbake til kontroll kan således sees på som en god mulighet for nettopp denne selvhelbredelsen.
Prøv om dere kan samle krefter, støtte hverandre med å vise omsorg og på denne måten overføre god energi til barnet.
Jeg har sett mer enn en gang at det som i utgansgpunktet så ille ut, ikke ble som man først hadde trodd. Tid er også god medisin.
Ønsker dere alt godt og lykke til i denne spennende tiden !
Hilsen Monica.