Spørsmål:
hei monica! jeg har tvillinger i magen og er nå i uke 23. jeg har vært på sykehuset nå på fredag 08.06.07 legen sa til meg at en av tvillingene er dø. jeg er veldig urolig og har veldig hovne føter og ansikte siden den dagen og tenker så mye på den andre tvillingen. hva skal jeg gjøre. jeg er redd, og deppa. det er mitt først barn. jeg har vært gravid 2 ganger før og hatt spontanabort.

Svar:
Jeg forstår godt at du er redd og deprimert. Kvinnes liv er av og til brutalt vanskelig.
Mitt beste råd er at du forteller dine nærmeste hvordan du har det. På den måten kan du få omsorg og hjelp til å komme deg videre.
Jeg håper du har en god jordmor/fastlege som også kan ta godt vare på deg nå. Det er viktig at du tar opp med dem det du tenker på slik at du kan få svar på det som kan svares på.
Hver uke som går er bra for barnet ditt. Jeg vil tro at de passer godt på deg på sykehuset og følger barnets vekst  med ultralyd. Ikke vær redd for å stille spørsmål eller si i fra om du som du ikke forstår.
Det er forferdelig å leve i usikkerhet derfor er det nødvendig at du har noen rundt deg som du er fortrolig med.
Ønsker deg og barnet dere venter alt godt!
Hilsen Monica.