Spørsmål:
hei jeg er ei jente på 23år som nå venter mitt andre barn. jeg er over 18uker på vei og kjenner veldig lite liv,egentli vet jeg ikke om jeg har kjent nå liv i det hele tatt...og det BEKYMRER meg.. når jeg var gravid 1 gangen mente jeg at jeg kjente liv fra uke 13... tror du noe er galt? hva er årsåken? håper på svar. mvh ei som har mareritt på natta...

Svar:
Jeg forstå at du bekymrer deg, men det er ikke uvanlig å ikke kjenne spark/bevegelser før uke 20.
Du kan trøste deg med at barnet sparker og beveger seg selv om du ikke merker det. Når du kommer på UL vil du få se det selv.
Med utgangspunkt i siste mens kan evt. barnet være kun 16 uker (mens svangerskapets lengde er 18). Det kan også være en av grunnene.
Ved å iigge rolig ned på kvelden og konsentrere deg gir du barnet de beste muligheter til å "nå" deg.
Lykke til med spenningen!
Hilsen Monica.