Spørsmål:
har veldig liten mage. betyr det lite barn? sf 32,5 i uke 38 er 170 høy. bkymmrer meg for at barnet ikke vokser som det skal,kjenner nesten hele barnet føles det ut som på utsiden av magen. Kan det være lite fostervann.? innimellom kjennes det tomt ut på ene siden. takker millioner for svar...

Svar:
Hvis du er bekymret vil jeg råde deg til å at det opp med jordmor/legen du går til kontroll hos.
De kan evt. henvise deg videre til fødeavdelingen om det er noe de også reagerer på.
SF mål på 32,5 i uke 38 ligger i nedre del, innenfor normalområdet ,av kurven på helsekortet.
Spark og bevegelser er viktig å følge med på.
Det du selv kan gjøre er å hvile mye nå. I liggende stilling gir du morkan gode sirkulasjons betingelser. Stress ned. Tenk gode positive tanker, og fyll deg opp med positiv energi og send den videre til barnet.
Lykke til med innspurten!
Hilsen Monica