Spørsmål:
jeg har født i uke 33+1 to ganger tidligere,er nå gravid igjen,og på ultralyd i uke ni fant de ut at jeg har to livmorer..de sa at d kan være grunnen til at jeg føder for tidlig..vil jeg gjøre det denne gangen også? Og er det noe jeg kan gjøre for å gå gravid litt lengre denne gangen?

Svar:
Det kan jo virke som om livmoren din ikke har plass til større barn siden du har født til samme tid begge ganger.  Var det vektforskjell på barna? (Mengde fostervann kan også spille inn i forhold til en evt. plassmangel)
Om det er plassmangel er det nok ikke så mye du selv kan gjøre bortsett fra å spise sundt og passe vekten.
Det er naturlig at du blir henvist til fødeavdelingen etterhvert for en vurdering der.  Kanskje kan de hjelpe deg når de kjenner din anatomi.
Lykke til  videre!
Hilsen Monica.