Spørsmål:
Jeg er gravid i uke 29. Jeg gledet meg voldsomt til barnet skulle sparke hele tiden, noe som jeg syns er veldig artig. MEN jeg blir nesten engstelig, fordi han er i nesten konstant aktivitet inni der... Sover han aldri? Er det normalt? Kan det være noe galt med ungen?

Svar:
Svar: Det er svært varierende hvor mye et barn sparker og beveger seg. Vi bekymrer oss sjelden over stor aktivitet, men er derimot alltid på vakt ved liten aktivitet.
Barnet ditt sover nok innimellom. Mot slutten av åttende måned blir forskjellen mellom våken tilstand og søvn større.
Jeg kjenner en kvinne som hver kveld måtte ut av sengen å gå den lille i søvn(i graviditeten)før barnet ble så pass rolig at hun også kunne få sove.Har du forøkt å finne ut av hva som kan roe ditt barn? Et deilig bad, rolig musikk eller en tur i vårværet?
Om dette fortsetter å uroe deg kan du for eksempel ta det opp på svangerskapskontrollen.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.