Spørsmål:
Hei Monica nå har eg prøvd masse ganger å fått noe svar fra deg men neida så dette blir min siste gang eg prøve er så lei av å sende å sende men ingen svar.
Fast legen min målte sf mål i 40 i uke 32 i svangerskapet ser jo på andre har det under 32 og bekymrer meg litt får koss så mye kan på virke eller ka dette vil si,kan du hjelpe meg`??
Jeg er stor og har stor mage fikk høre at mage ikke sko ha noe å si,men eg synes 40 er mye og er redd ungen skal være unormal me så stor sf i svangerskap uke 32...
Snufs
håper på svar denne gangen

Svar:
Svar: Kjære Snufs. Det er trist å høre at du ikke har fått svar, men hvor gjerne jeg enn ville har jeg dessverre ingen mulighet til å svare på alle spørsmålene som kommer inn. Jeg vil i alle fall svare deg i dag, og håper du blir fornøyd med det.
Et SF mål på 40 i uke 32 er uvanlig mye. Det hender nok av og til at det måles litt upresist, noe som kan gi kvinner et ukorrekt mål. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med legen din igjen, evt. oppsøke en jordmor eller en annen lege for å få en ekstra sjekk. Om de får samme resultat vil det være en god grunn til å henvise deg videre til en undersøkelse på fødeavdelingen der du skal føde, evt. til en gynekolog. Med ultralyd kan man f.eks se om det er mer fostervann enn forventet. Det er kanskje det første man tenker på foruten mistanke om flere foster.
Lykke til videre! Ta godt var på deg selv og be om forklaring på alt du ikke forstår eller lurer på når du tar kontakt med helsevesenet igjen!
Hilsen Monica.