Spørsmål:
Hei. Jeg lurer på når man kan begynne å virkelig se maven? Når den begynner å synes? Er i uke 11, og jeg kjenner bare at jeg er litt hard nederst på maven, skal det være slik?

Svar:
Svar: Det er helt normalt og riktig det du kjenner. Omkring uke 12 kommer livmoren opp av bekkenet og kan kjennes som en liten ”oppfylling” over symfysen (skambenet).
Det er mange kvinner som på denne tiden synes de har fått mage, men det er altså ikke p.g.a. livmoren. Derimot er det svært vanlig å føle seg oppblåst i magen, og det er vel den viktigste grunnen til at klær plutselig ikke passer lenger. Rundt 16-20 uke har nok de fleste kvinner litt mage, men dette er svært individuelt.
Lykke til videre. Det er så deilig når det blir ordentlig mage. Bare gled deg!
Hilsen Monica