Spørsmål:
Er nå i uke 21 og har kjent liv siden uke 16, kjenner henne stort sett hver dag, men det variere veldig hvor mye jeg merker henne. De dagene det er stille så blir jeg like bekymra hver gang, for de dagene jeg kjenner mye liv så er det jo forholdsvis kraftig, ikke mulig å ta feil av hva det er liksom. Er dette normalt? Virker så rart at siden jeg kjenner henne så godt så kan det noenganger gå nesten en hel dag hvor jeg ikke kjenner noenting... Jeg greier ikke helt å forstå at det er normalt å gå fra å kjenne henne masse til å nesten ikke kjenne noe i det hele tatt.

Svar:
Ja dette er helt normalt nå. Kanskje blir det lettere for deg å forstå og akseptere hvis du tenker på at de dagene du ikke kjenner liv sparker og beveger hun seg også. Men,- hun ligger kanskje slik at du ikke merker det, evt. starter hun etter at du har sovnet.
Prøv om du kan snu det hele.
Hva med å sette deg rolig ned, massere magen med gode bevegelser evt. ta en dans, synge og sende gode tanker fylt med glede til henne?
Lykke til med andre halvdel av denne spennende reisen!
Hilsen Monica.