Spørsmål:
Hei! Jeg er gravid i uke 24 (23+2) og har kjent liv i 2-3 uker. Deilig å kjenne den lille sparke. Men lurer allikevel på om noe er galt nå. Nå har det gått to dager da han har vært veldig rolig, sammenlignet med dagene før. Har kun kjent spark en periode ( ca. 5 min) disse to dagene, sammelignet med mange runder dagene før. Er dette tegn på at de lille ikke har det helt bra der inne? Eller er det bare naturlige variasjoner? Morkaken ligger på fremsiden til ventstre, kan dette spille inn? Veldig takknemmelig for svar!

Svar:
Det betr ikke at det er noe galt med barnet ditt. Det er helt normalt og IKKE kjenne daglig spark/bevegelser på denne tid. Du må heller prøve og se for deg alle de morsomme bevegelsene barnet gjør nå, og vite at om kort tid vil du få ta del i mange av dem, men slett ikke alle.
Det kan til og med bli slik at du ønsker at babyen vil holde fred litt.............., og når barna endlig er her er vi ofte mest opptatt av å få dem  til å roe seg og sove.(satt lit på spissen !)
Nyt dagene akkurat slik som de er, og gled deg over det du opplever nå.
Lykke til videre.
Hilsen Monica.