Spørsmål:
Lurer på om jeg lekker litt fostervann jeg!Kom ut av dusjen og sto og tørket meg da det begynte å renne litt hvit/blank veske ut av skjeden. skjønte ikke helt hva som skjedde. syns det var litt lite til at vannet hadde gått ? Og for tynt til at det skulle være utflod... Lekker jeg?

Svar:
Svar: Du er ikke den første som har gjort lignende observasjon. Utflod kan være svært vannholdig. Det kan ”renne” en dråpe eller to fra skjeden ned langs låret for eksempel og være til forveksling svært lik det man forbinder med fostervann. Men, - utflod stopper å lekke og det lukter ikke fostervann. Er du i det minste i tvil om det er fostervann som kommer vil jeg råde deg til å ta kontakt med fødeavdelingen for en prat, evt. en sjekk.
Hilsen Monica.