Spørsmål:
Hei Monica
Jeg er gravid for første gang, og har blitt livredd for å SA etter å ha lest spørsmål og svar på disse sidene. Jeg lurer på om det er noe galt med midt svangerskap. Jeg tror jeg kan ha en lavtliggende morkakke, da jeg kan kjenne at det ligger noe fremmed oppe til høyre i kjeden. Kan det i så tilfelle være farlig? Eller hva kan det vere?
Hilsen gravid i 7. uke

Svar:
Svar: Gratulerer med graviditeten! Jeg synes det er litt trist at du er blitt livredd av å lese spørsmål og svar, men forstår at det kan skje. Det dreier seg informasjon på godt og vondt. Av og til kan det være godt å ikke vite så mye, i alle fall om alt som ”kan skje” .Men, til ditt spørsmål. Du kan ikke kjenne morkaken uansett hvordan den ligger så ta det helt med ro og tenk friskt! Stol på kroppen din og gled deg over de 7 ukene som er gått.
Lykke til videre! Hilsen Monica.