Spørsmål:
Hei! Jeg er i uke 25. Jeg føler at "alle" som er så langt som jeg er, kjenner liv hele tiden. Jeg kjenner masse liv enkelte dager, mens det kan gå 2-3 dager uten at jeg kjenner noe som helst. Og det er disse dagene jeg blir kjemperedd for at det er noe som er galt med barnet. Dette er mitt første svangerskap.

Svar:
Jeg forstår frustasjonsn din. Mitt råd er at du verken bør eller skal sammenligne deg med andre. Du har din kropp. Dette er ditt svangerskap, ditt barn, og det kan være forskejjlig fra andres. Du vil få dine kynnere, dine rier og din fødsel når du kommer så langt.
Husk at barnet ditt beveger seg mange flere ganger enn det  du kan registrere. Etterhvert som barnet nå bli større med øket muskelmasse vil du lettere skjenne spark og bevegelser.
Snakker du med kvinner som har båret frem  flere barn vil du helt sikkert få høre om forskjell i hvert svangerskap. Mens det ene barnet ikke kunne holde fred kunne samme kvinne bekymre seg og lengte etter et livstegn fra nestemann.
Lykke til videre! Nyt DITT eget.
Hilsen Monica.