Spørsmål:
Siste mens første dag: 14 juli Samleie med X 27 juli Samleie med Y 28 juli Eggløsning 1 august Samleie med Y 2,3 august osv UL termin 23 april Unnfangelse iflg kalkulator 3 august.. ?? Kan jeg stole på det? Eller kan det forts være X som er faren? Vær så snill å hjelp, tenker på dette hver dag og er veldig bekymret.

Svar:
Personlig ville jeg aldri stole på en kalkulator i en lignende sak.
I forhold til befruktning er det meste mulig.
Samleie kan utløse eggløsning, og eggløsning skjer ikke alltid som forventet ca. midt i syklusen. Det som er sikkert er at mensen alltid kommer 14 dager ETTER eggløsning, men det hjelper jo lite om man er befruktet om mensen uteblir.
En tidlig UL kunne kanskje vært til hjelp for å avgjøre fosterets størrelse.
Jeg er reddd du ikke få svar på dette på annen måte enn med blodprøve etter at barnet er født.
Fortså godt at dette er vanskelig.
Ønsker deg alt godt videre!
Hilsen Monica.