Spørsmål:
Hei Jeg var inne på en nettside og så på 3D-bilder av fostere. Der var det bilde av et forster som gråt inne i magen. jeg viste ikke at de gråter inne i magen, gjør de det? I så fall hvorfor? Det er jo litt leit å vite... Takk for svar! veronica

Svar:
Det gjør de og det er nok litt vondt for oss å tenke på. Men gråt er en av barnets måte å kommunisere på og behøver således ikke direkte bety at fosteret ikke har det bra.
Et overtrøtt nyfødt barn kan f.eks. gråte før det faller til ro og i søvn. Men, det bør også minne oss om at vi bærer på et høyst levende lite vesen som vi skal ta ordentlig godt vare på og kommunisere varme og kjærlighet til med gode tanker og ømme kjærtegn.
Hilsen Monica.