Spørsmål:
Jeg er 26 uker på vei og har de siste dagen kjent så utrolig mye bevegelse. Det er akkurat som om jenta mi ikke sover. Kommer hun til å bli så aktiv når hun kommer ut også? Hun har ikke vært så vilter før.
Da vi var på ultralyd sa jordmoren at det var ei aktiv lita jente hun kunne se. Kan det ha noe med hva jeg spiser?

Svar:
Svar: Hei Astrid!
Så heldig du er som ikke behøver å gå rundt å vente og håpe på spark. Nå har den lille jenta di  muskelmasse og styrke til å kunne sparke og bevege seg slik at du virkelig kjenner det, og det gjør hun da også. Det er dessuten god plass til bevegelsene på denne tiden, så nå kan hun riktig slå kolbøtte der inne om hun ønsker det.
Hvordan hun blir når hun kommer ut er det heldigvis ingen som kan vite, og nettopp dette er jo så spennende. Alle tankene om hvem hun er, hvilken personlighet hun har, temperament osv…Jeg håper du lar deg inspirere.
Denne aktiviteten du beskriver har nok lite å gjøre med hva du spiser. Lykke til videre. Nyt alle spark og bevegelser mens du kan. Det kommer dager med plassmangel og mindre spark.
Hilsen Monica