Spørsmål:
Kjære Jordmor Monica. Håper veldig på svar fra deg! Kan jeg adoptere bort barnet mitt etter det har blitt født? Vil dette få konsekvenser for meg senere om jeg ønsker meg barn og er i fast forhold? Hilsen livredd!

Svar:
Ja det kan du, men hvorfor velge det i år 2008 med alle muligheter for hjelp og støtte til livsopphold, utdanning barnepass o.s.v?
JA , det vil få store konsekvenser for deg så lenge du lever!
Jeg vil be deg ta kontakt med jordmor/lege, be om en dobbeltime slik at du vet de har tid til deg. Ta opp saken med dem, del tanker og følelser, og få opplysninger om hvordan det foregår om du overveier å adoptere bort barnet.
Det som kan se helt håpeløst ut nå kan se helt annerledes ut senere. Tiden hjelper oss.
Når du får barnet i armene dine vil du kjenne deg sterk og modig!
Ønsker deg alt godt. Håper du får god omsorg og oppfølging videre.
Hilsen Monica.