Spørsmål:
jeg har et stort problem..min forlovede vil jeg skal ta abort..eller så mister jeg han..jeg vet ikke hva jeg skal gjør :( jeg er nå 11 uker på vei :(

Svar:
Jeg fortstår at dette er vanskelig.
Jeg vil foreslå for deg at du tar kontakt med noen du kan dele disse tankene med; jordmor/fastlege/helsesøster/helsestasjon for ungdom eller lignende.
Kanskje har du en klok mor eller annen voksen person du stoler på, som du kan snakke med.
Dette er ikke en ukjent problemstilling for par.
Det er dessverre ikke få kvinner som får en slik beskjed når hun oppdager at hun er blitt gravid.
Noen kvinner vil ikke ha noe å gøre med sin partner etter en slik beskjed, og gir samme beskjed tilbake. Om fosteret skal fjernes, mister han henne.
Noen kvinner har heller ikke et reelt valg i en lignende situasjon. I valget mellom å miste sin partner eller å "miste seg selv " velger de det første.
Jeg håper du klarer å finne ut hva du vil og hva som er viktig for deg også i denne vanskelige situasjonen. Du har heller ikke lang tid på deg.
Hilsen Monica.