Spørsmål:
Jeg ville bare takke for en fantastisk side: Ikke bare er svarene dine til god hjelp, men også holdningen din er til støtte og hjelp, når du vektlegger gleden og undringen og ofte virker litt kritisk til vår tids behov for kontroll og sikkerhet. Det er veldig inspirerende å lære av din tenkemåte! hilsen Ingrid, 14 uker på vei.

Svar:
Tusen takk til deg også Ingrid for at du deler dine tanker og synspunkter med meg,- og nå andre som også bruker siden.
Etter å ha vært jordmor i snart 30 år, født barn selv og fått barnebarn opplever jeg hvordan samfunnet har endret seg og menneskene med det.
Dessverre er ikke denne endringen bare til det gode verken for små eller store.
Mitt ønske har i mange år vært at alle gravide skulle har tilgang på en varm, kunnskapsrik og engasjert jordmor som kunne være en trygg motpol til redsel og kontroll som dessverre tar så mye plass hos dagens kvinner.
Vi trenger alle å bli stimulert, få kunnskap og forståelse for dette nye som skjer med både foster, kvinne og mann når vi venter barn. Dette er ikke en medisinsk prosess som skal behandles, men en normal fysiologisk prosess som skal leves!
Lykke til videre! Det er en svært spennende reise du har begynt på.
Hilsen Monica