Spørsmål:
Jeg er LIVREDD for at noe skal være galt med babyen min! Kan bare ikke tro at jeg får et friskt barn! I mange sammenhenger har jeg oppdaget at det jeg trodde faktisk skjedde like etterpå! Likeså når jeg leser en bok, så tenker jeg, men enn om d skjer, og noen sider senere i boka, ja da skjer AKKURAT det! Som om jeg skulle skrevet boka selv! Så siden jeg har en stor tendens til å forutse slike ting, kan det jo hende at babyen min faktsisk er psykisk utviklings- hemmet! Er det noe i det jeg spør om eller er jeg så psykisk langt nede pga. angst for babyen at jeg får slike fixe ideer??

Svar:
Svar: Det er umulig for meg å svar deg på det, men personlig tar jeg alltid kvinners engstelse/følelse for at det er ”noe” på alvor.
Jeg forstår godt at du med din erfaring er spesielt redd denne følelsen du har nå, men har det aldri skjedd at du har hatt følelser som ikke har stemt ?
Mitt beste råd er at du tar dette opp med jordmor/legen som du går til kontroll hos. Sammen vil dere kunne finne frem til hva som er best for deg akkurat nå.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.