Spørsmål:
Jeg er gravid i 8 uke. Jeg har vært mye plaget med kvalme,fra morgen til kveld,men de siste dagene har kvalmen vært bedre! Ikke borte,men redusert. Jeg har tidligere hatt MA,og er redd for dette igjen! Er det for tidlig til at kvalmen blir bedre i uke 8?? Trodde det skjedde rundt uke 12. Jeg var på UL da jeg var litt over 7 uker,og da var alt bra med fosteret. Er det grunn til bekymring...??

Svar:
Svar: Jeg forstår godt din angst, men kan heldigvis berolige deg med å si at
kvalmen kan slippe taket når som helst! Enkelte kvinner er ikke plaget med
kvalme i det hel tatt. Stol på kroppen din, og tenk positivt. Det høres enkelt
ut, men kanskje er det det eneste du kan gjøre som virkelig hjelper.
Husk at det er et flott system som gjør at foster går til grunne tidlig i
svangerskapet dersom noe alvorlig har gått galt underveis. Min er faring er at
de fleste kvinner i din situasjon roer seg ned etter hvert og klarer å ta frem
gleden når de kommer over tidspunktet for aborten. Jeg håper det sammen vil skje
med deg.
Lykke til videre! Hilsen Monica.