Spørsmål:
Hei! Jeg spontanaborterte for noen måneder siden, da var jeg 6 uker på vei. Nå er jeg gravid igjen, men opplever å stresse og være redd- og klarer ikke glede meg over å være gravid. Har hatt mye vondt i magen, press og stikninger. Har vært på en ultralydundersøkelse i uke 7, da var alt bra, hjertet slo, og fosteret var så stort som det skulle være. Nå har jeg lest så mye om MA, missed abortion, og lurer på hvordan man merker dette. Vet at man kan oppleve blødninger et par uker etter at det har skjedd.Er LIVREDD for at dette skal hende meg....

Svar:
Svar: Kjære deg! Det er ikke lett å kvitte seg med angsten etter en spontanabort, men det er trist om du bruker tid og krefter på å være redd når du kan få så mange andre opplevelser dersom du gir litt slipp på angsten.
Tenk på det lille barnet som ”jobber” for sin tilværelse. Viste du forretsten at fosteret selv skaper sin egen mor. Du er den heldige moren.
Den beste måten du kan ”hjelpe” barnet ditt på er å fylle deg med positive tanker og riktig sende kjærlighet og varme ned i livmorhulen.
Stol på at dere til sammen kan klare dette og unn deg kun det beste.
Styr unna alt som ikke gjør deg godt, og fyll deg opp med det motsatte.
Lykke til!
Hilsen Monica.