Spørsmål:
Har flere venninner som er gravide og det er masse oppmerksomhet rundt dem/mage/ufødt baby.Skjønner godt alle menn som ikke føler særlig nærhet til ufødt baby og mage og masse oppmerksomhet.Har aldri vært gravid og det er jo umulig å sette seg inn i den følelsen det er å ha et barn inni magen. I tillegg får de all oppmerksomhet, og all prat er om magen deres.Er faktisk ikke misunnelig, men det blir bare altfor mye. Når mange menn i tillegg ikke har "baby-utstyrs-fetisjen" mange jenter har, skjønner jeg at det blir for mye.Tror mange savner å "bli sett" de og. Mannen forventes varte opp gravid kjæreste, men vær ekstra oppmerksom mot mannen din når du er gravid selv, og inviter til koselig kveld for bare dere to!

Svar:
Svar:Tusen takk for fint og klokt innlegg! Det er så viktig det du skriver. En god påminnelse til alle som kan komme til å glemme hvordan partneren kan ha det. Jeg tror kanskje det kan være lettere å forstå og identifisere seg med mennene som "ikke føler så mye” når man ikke har barn selv. Da blir ikke forskjellen så stor.
Med innlegget ditt som utgangspunkt håper jeg det kan det kan stimulere til å nyansere og tenke gode, nye tanker rundt ”alles følelser” i denne spesielle tiden. Det handler egentlig om å se hverandre. Et STORT behov i oss alle, - uavhengig av alder og livsfase.
Håper alle gravide tar oppfordringen din!
Hilsen Monica.