Spørsmål:
Kan man få et trist barn hvis mor er lei seg gjennom store deler av svangerskapet? Samboeren min har gjort det slutt med meg for 5uker siden å jeg gråter daglig.. Har ekstremt vondt inni meg å vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre.. Det hjelper ikke at han er involvert med ei ny ei:(

Svar:
Jeg kan ikke tro din baby vil preges av at du er lei deg nå. Det er en helt normal reaksjon at du kjenner sorgen som en fysisk smerte, gråter og er lei deg.
Jeg håper du har gode venner og familie som kan hjelpe deg videre nå. Du trenger omsorg og støtte, noen å dele svangerskapet med, gjøre hyggelige forberedelser sammen og finne frem til små studer med glede igjen.
Selv om det høres utrolig ut nå kan jeg love deg at du vil bli glad igjen. Det kan mennesker fortelle oss som har opplevet å miste det de hadde kjærest i livet.
Snakk med jordmor og del sorgen din. Sorg som deles halveres.
Håper du finner fotfeste igjen og kan hente frem egen styrke.
Å bli mor gjør kvinner sterke!
Hilsen Monica.