Spørsmål:
Jeg er i uke 33 og har hatt et vanskelig svangerskap. Jeg blir fort sint og har grått mye og vært veldig stresset av ulike grunner (ikke pga svangerskapet).
Det jeg lurer på er om dette påvirker fosteret på noen måte.

Svar:
Svar: Hei Cecilie!
Det er leit å høre at du ikke har det bra. Barn i magen kan nok få overført mange av morens sinnsstemninger gjennom hormoner som passerer morkaken, men du kan trøste deg med at øyeblikk eller dager med stress og sinne er noe helt annet enn en kontinuerlig sinnstilstand som liksom ikke slipper taket.
Kanskje kan du være ekstra oppmerksom når barnet ditt tar kontakt med deg i tiden som er igjen, og gi mye positiv tilbakemelding.
Lykke til videre! Håper du kan få en fin tid de siste ukene. Unn deg ALT godt. Hilsen Monica