Spørsmål:
Jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse og i grunn et fantastisk svangerskap. Jeg rakk aldri å bli lei av å være gravid. Jeg fødte 2 dager etter termin. Nå er det 8 uker siden jeg fødte og jeg gleder meg så vanvittig til neste gang vi skal ha barn. Jeg syns alt har gått så vanvittig fort og jeg sitter igjen med så mange følelser og tanker! Jeg snakker masse med mannen min og venninna min om dette, men lurer på hvor vanlig dette er? Er jeg fremdeles full av hormoner? Jeg hadde vanvittige barselstårer de første to ukene, da gråt jeg av alt! Heldigvis er jeg ikke så ille nå da. Vi kommer til å vente et par år med å prøve på nr 2, men jeg er jo litt redd for å forhaste meg og. Gravid er man bare i 9 mnd, en fødsel varer bare noen timer, men et barn vil jeg være mamma for resten av livet liksom!

Svar:
Takk for at du deler dine tanker og følelser med oss.
Du har vært velidg heldig som har fått oppleve et flott svangerskap og en god og fin fødsel. Å bli mor første gang er helt fantastisk.
Det er så STORT. Man kan nesten ikke finne ord for det samtidg som man ønsker å prate om det igjen og igjen. Blir liksom ikke trøtt av det. Det som du forteller er helt normalt.
Det er deilig å ha en partner og en god venninne å dele det med og det er herlig å plaanlegge og ønske seg barn igjen.
Nyt dagene og den store lykken.
Hilsen Monica.