Spørsmål:
Har endelig blitt gravid etter 1 år med prøving.. men no er jeg så redd for å miste... i dag er jeg 4 uker og 6 dager på vei. Har veldig lite mens smerter, mye stikkinger og er gaske kvalm.. Vet at jeg er gravid, men er så redd for å miste... Har ikke blødd noe! Har også vondt i underlivet. Veldig langt nede i magen. Er det normalt? Det stikker der også.. Er det bare livmora som vokser?? Har bestilt legetime til den 9 januar, er det seint? Bør jeg bestille en tidligere? Blir veldig glad for svar...

Svar:
Gratulerer! Alt det du beskriver høre med til et normalt svangerskap. Ja det er livmoren som strekker seg/vokser. Om det kan være er trøst vil alt det du kommer til å kjenne av ubehag  være normalt.
Det høres fint ut med time i jan.
Prøv om du kan ta vare på energien din i stedenfor å bruke den opp på å engste deg. Tenkt friskt, gi gleden STOR plass, mosjoner, få nok frisk luft ,spis frisk næringsrik mat og sørg for rikelig med hvile og søvn. Den beste måten du kan ta vare på fosteret er ved å ta vare på deg selv!
Lykke til med en spenende reise!
Hilsen Monica.