Spørsmål:
hei! er gravid i uke 20,og når jeg og partneren min har sex får jeg så vondt i magen at jeg nesten ikke klarer og fortsette. Magen min blir steinhard på ene siden og det kjennest ut som jeg har krampe i den siden, det er litt forskjellig hvilken side det er jeg blir vond i,men som regel er det høyresiden. har prøvd forskjellige stillinger,men det hjelper ikke,men så fort som vi er ferdig med økten går det over. var på ultralyd for 2 uker siden og alt var normalt. har du noen råd om hva det kan være,og eventuelt hva vi kan gjøre med det?

Svar:
Noen "mager" kan være mer ømfientlig eller trekke seg raskere sammen ved berøring/aktivitet enn andre. Jeg vil tro din livmor er slik.
Når den blir steinhard er det fordi den trekker seg sammen. Det gjør den også ved orgasme.
Jeg vil forelå for deg at dere har sex uten samleie for å se om det kan være et godt alternativ. Kan ikke tro du vil få samme stramme mage eller smerter, men du vil selvfølgelig kjenne sammentrekningene om du velger å få orgasme.
Lykke til med andre halvdel!
Hilsen Monica.