Spørsmål:
Hei:-) trenger sårt noen å prate med... jeg er alenemor på 23,har værdens beste datter på 3 <3 har hatt ny type/samboer i 2år,som hun kaller pappa.. Vi skulle gjøre alt godt,å begynne på nytt etter en liten rift vi hadde mellom oss... så vi fikk oss nettop ny leilighet i oslo,å hadde planer om å forlove oss,og å PRØVE..:-) Lille jenta mi begynner jo bli stor nå:-) så er det jo så kos med en liten baby oxo..:-) for 5 dager siden tok jeg en gravid test som viste positiv..<3 jeg torde/greide ikke si noe til han ennå,da han hadde vert så irritabel di siste dagene,og virket som han ikke ville noe mer av noen ting... Jeg aner ikke hvorfor han plutselig ble slik! vi hadde ikke kranglet eller noen ting,så ble så overasket! På Torsdag flyttet han ut...

Svar:
Jeg forstår godt om du føler deg forvirret og usikker, men det er utrolig hva man kan få til ved å snakke sammen.
Jeg vil  råde deg til å ta kontakt med han (om du ikke alt har godt det) for å dørfte det hele. Er det imidlertid slik at du er usikker på om du vil beholde barnet, om du blir alene mor igjen o.s.v. må du tenke deg godt om .
Det kan være klokt og nødvendig å dele tanker med noen du stoler på. Om du ikke har det i Oslo vil jeg råde deg til å ta kontkakt med en helsestasjon der du bor. Der kan du snakke med jordmor eller helsesøster, evt. ta kontakt med en lege.
Håper du tar godt vare på deg selv og jenta di!
Heldigvis kan kvinner klare seg godt alene med barn i vår tid.
Hilsen Monica.