Spørsmål:
hei! Jeg er nå gravid i 30. uke.. og sex-lysten har dabbet noe av.. er det noe jeg kan gjøre med dette? Har sett en del varianter av "lyst-midler" på kondomeriet osv. er dette skadelig for meg eller barnet?

Svar:
Det er ikke uvanlig at sex lysten har endret seg. Jeg vil heller snu det på hodet og si så flott at du har hatt overskudd og gledet seg over ditt sexliv helt til nå!
Men hvorfor ikke lytte til kroppen og kanskje finne ut hvorfor du har det slik i stedenfor å finne nye metoder/midler?
Kjenn etter hva du har behov for selv. Hva som gjør deg godt, gir deg ny og viktig energi de siste ukene. Det er faktisk hardt arbeid å være høygravid.
Hva med nærhet, omsorg, kroppsmassasje og avlastning fra partner?
Jeg kan dessverre ikke uttale meg om lystmilder uten å vite hva det er.
Ta godt vare på deg selv.
Hilsen Monica.