Spørsmål:
Hvis man ikke har fått mensen etter 12 mnd etter fødsel, kan man da sette i gang mensen med Provera, eller er ikke det å anbefale? vi ønsker nemlig flere barn :)

Svar:
Svar: Det beste er nok å vente til mensen kommer av seg selv. Kroppen er ofte
klok og kan av og til se ut til å vite mer enn hva vi selv gjør om hva som
er det beste for oss.
Husk at eggløsningen kommer før mensen (kommer), så
sjansen for å bli gravid er absolutt til stede. Mange kvinner opplever av
denne grunn at de ikke får mensblødning mellom svangerskapene.
Går tiden og dere blir utålmodige kan du evt. snakke med legen din om
dette.
Lykke til med prosjektet!
Hilsen Monica.