Spørsmål:
hei. jeg fødte en gutt for 4 månd siden nå og har store problemer med å ha samleie med min partner, ikke fordi sexlysten er svekket men fordi det fotsatt gjør vondt. skal det gjøre vondt etter 4 månd? når vi prøver så gjør det vondt på samme sted som det presset mest under fødselen når hode var på vei ut. jeg føler nesten at jeg føder på nytt igjen hver gang vi prøver og det ender opp med avbrytelse hver gang vi prøver. hva skal jeg gjøre? hilsen fortvilt mamma:(

Svar:
Jeg vil råde deg til å ta et speil og undersøke seg selv. På denne måten kan du finne ut eksakt hvor ubehaget/smertene sitter og selv sjekke om det er noe som er/ser annerledes ut nå etter at du fødte. Du kan også ta kontakt med jordmor/fastlegen og få gjort en gu, evt. en henvisniing til fødeavelingen. Arrvev kan være ømt lenge, men dette høres ut som mer enn ømt. Det er uvanlig det du skriver om. Dere fortjener bedre, så kom deg til en sjekk.
Håper det hele ordner seg bra!
Hilsen Monica.