Spørsmål:
Hei Jeg er nå 10 uker på vei.Men jeg har et problem når det kommer til sex. Det har begynt å gjøre så ufattelig vondt i begynnelsen , men går over etter hvert. Kan det være noe galt?

Svar:
Jeg kan ikke tro det, men om det ikke går over bør du kontakte jordmor/lege for en sjekk evt. ta en bakteriologisk prøve fra underlivet.
Be partneren din være forsiktig og ikke komme for dypt inn i deg under samleie.
Sjekk at du ikke er for tørr i skjeden når han trenger inn. Kanskje trenger du litt lengre tid nå på å bli klar for å ta i mot han.
Si i fra til partneren din hvordan du ønsker å ha det.
Hilsen Monica.