Spørsmål:
Du må gi meg svar snarest!! Jeg er så bekymret, jeg er gravid i min 11.uke på torsdag og svngerskapet har gått veldig fint. Men i går kveld hadde jeg og min samboer samleie og etter på når jeg skulle på do (unskyld detaljer) la jeg merke til at jeg blødde litt, eller mer riktig, at sæden som datt i doskåla var blodig. Jeg ble ganske bekymret med en gang og sjekket livmortappen både i går og i dag og den berømte slimproppen er fortsatt på plass, jeg har heller ikke blødd noe etter i går kveld eller hatt noe form for smerter. Det var kun sæden som rant ut igjen som var blodig og når det var ute blødde jeg aldri igjen. Så jeg bare lurer på om det kan ha vært en spontan abort eller at jeg kommer til og få en...? Hva tror du..!?! Håper på raskt svar. Hilsen bekymret.

Svar:
Svar: Kjære deg! Du er nok ikke den første som opplever dette og vil heller
ikke bli den siste. Dette er med andre ord ikke så uvanlig. Det er helt naturlig
å bli redd. Mange tenker også det verste. Trøst deg med at når du ikke har blødd
mer, ikke har smerter eller annet ubehag, høres det ut som om du kan glemme hele
episoden. I uke 11 kan man ikke spontanabortere uten å merke det(rikelig
blødning og smerter). Skjer det igjen kan du ta det opp med jordmor/legen som du
går til kontroll hos.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.