Spørsmål:
Hei,lurer på en ting,kan man onanere under svangerskap selv om man ikke får lov og ha sex,fikk besjed av jordmora at vi måtte ungå det,på grunn at jeg hadde hatt en blødning og morkaka ligger langt ned,fikk heller ikke bade i badekar

Svar:
Du skriver ikke hvor langt du er kommet, om det er en forliggende eller dypt festet morkake som kan være årsak til blødning.
Jeg vil råde deg til å spørre jordmor om hva hun mener med å ikke ha sex? Betyr det avstå fra samleie, eller betyr det alle former for seksuell aktivitet?
Det er mange måter å ha sex på.
Orgasme er sammnetrekninger i livmoren. Sammentrekninger vil kvinner få om de har samleie eller onanerer,- dersom aktiviteten fører til orgasme. Om onani vil resulterer i blødninger kan ingen forutse. Du må kanskje ta sjansen og prøve deg frem om du er villig til det.
Hilsen Monica.