Spørsmål:
Hei. Jeg har bare ett spørsmål.Jeg er gravid,og lurer svært på NÅR jeg kan ha blitt dette(har hatt et sidesprang)..Siste mens 1 dag var 4/2-04,og jeg hadde sidespranget 7/2-04.Kan dette ha skjedd DA???

Svar:
Svar: Det er nok helt umulig for meg å si når du ble gravid. I forhold til befruktning er alt mulig. I ekstreme tilfeller kan samleie utløse eggløsning, og kvinner kan blir gravide under mens. Det mest vanlige er nok likevel at eggløsning skjer ca. midt mellom to mensblødninger, hvis kvinnens menstruasjonssyklusen er regelmessig.
Dersom du vet når du hadde sex før sidespranget, og tar utgangspunkt til datoene både før og etter siste mens, kan du evt. finne ut av det. Kanskje var du alt gravid før siste mens? Det hender av og til at det skjer.
Du kan evt. ta kontakt med en gynekolog og få tatt en UL for å sjekke hvor stort fosteret er. På denne måten kan du kanskje finne ut av det.
Lykke til med detektivarbeidet.
Hilsen Monica.