Spørsmål:
Jeg har brukt p-sprøyten i 6 mnd. Tok den siste sprøyten i midten av januar. Ønsker nå og bli gravid igjen. Må jeg få tilbake mensen før jeg kan bli gravid? jeg har 2 barn fra tidliger, og disse fikk jeg første gang jeg prøvde og bli gravid. Nå har jeg og min mann samleie daglig, men det skjer ingenting. Er det for tidlig og begynne og håpe??

Svar:
Svar: Mensen er ikke en forutsetning for å bli gravid nå. Det er derimot eggløsning. Når din normale syklus starter igjen kan ingen vite, men venter dere med å lage barn til første mens kommer, er du sikker på tidspunktet for befruktning. Om det er for tidlig å begynne å håpe kan jeg dessverre ikke si noe om siden det er så individuelt hvordan det blir etter bruk av p-sprøyte, men det har gått en del måneder nå - så du har all grunn til å være optimistisk.
Lykke til!
Hilsen Monica.