Spørsmål:
Jeg hadde en spontanabort i oktober var 11 uker på vei. Det var en tøff hendelse siden faren for abort etter 12 uker minker. Jeg fikk vite at man skal vente i 1 menstrasjon før man prøver igjen. Har tatt eggløsningstester, og har hatt samleie når testen har vist at jeg har hatt eggløsning. Når jeg får menstrasjon er skuffelsen stor. Når jeg får menstrasjon har jeg mensen kun 1 dag (max 24 timer ). Kan feilen ligger her? Det er det noe som kan være galt med meg?

Svar:
Svar:Det er alltid vondt å oppleve at det barnet man ønsket seg ikke fikk bli større enn et lite foster. Spenningen og forventningen rundt neste svangerskap kan og så bli litt smertefull. Nå er det jo slik at det ikke er alt vi bestemmer over i livet vårt.
Det er mye kvalitet i TID, selv om det også kan være en tålmodighets prøve. Av og til vet kanskje kroppen bedre enn hva vi selv gjør m.h.t. hva som er best for oss.
Du er heldig som har eggløsning. Det er selve utgangspunktet. Mensen kan variere både i styrke og i antall dager uten at noe er galt med det.Det går mot vår. Kom dere ut og la solen nå netthinnen. Det er god stimulans for kjønnshormonene. Lykke til videre!
Hilsen Monica.