Spørsmål:
Jeg har et veldig vanskelig forhold med pappaen til mitt første barn, og nå (jeg er 23 uker gravid med en ny partner) skal vi til barnefordeling sak i tinghuset. Jeg føler meg litt trist med så mye krangling og bitterhet etter at jeg bestemte meg for å separere meg.
Påvirker situasjonen min fosteret på en eller enn annen måte? (Mitt nye forhold er stabil og positivt, med mye kjærlighet.)

Svar:
Svar: Hei Caridad!
Det er naturligvis ikke de beste betingelsene du
beskriver verken for deg eller barnet du venter, men du kan trøste deg med at
øyeblikk eller dager med stress og vonde følelser er noe helt annet enn en
kontinuerlig sinnstilstand som liksom ikke slipper taket.
Det er godt å høre at du også har det stabilt og positivt. Klarer du å sette
en egen grense(ditt eget vern) for hvor langt du vil slippe de negative
følelsene kan det kanskje hjelpe deg og på den måten beskytte barnet du
venter.
Lykke til videre! Ta godt vare på alle den gode stunden, og vær bevist på hva
du fyll deg opp med. Ole Paus sier:” Vi skal være bevist på hva vil vi fylle
hodet vårt med” Hilsen Monica.