Spørsmål:
hei dette er mitt andre svangerskap og jeg og samboeren min skal gå i fra hverandre,vi klarer rett å slett ikke leve med hverandre fordi jeg har forandret meg så etter jeg ble gravid.jeg klarer ikke at han tar på meg og jeg går og hakker på han hele tiden,selv om jeg ikke gjør det bevisst.det bare blir sånn.jeg var sånn første svangerskap også,men aldri sånn ellers.hva er det som skjer siden jeg er sånn?

Svar:
Jeg kan dessverre ikke gi deg et godt svar på spørsmålet ditt, men komme med noen tanker. Jeg vil tro det som skjer nå handler om mer enn bare hormoner. Svangerskap kan gjøre noe med oss alle,- vi blir mer sårbare. En underliggende ubalanse kan forsterkes eller komme til overflaten.
Det er trist å høre at dere velger å gå fra hverandre om det dere nå oppplever kan løses på en annen måte? Hva med psykolog, terapi evt. familieterapi? Bo hver for seg i disse mnd. Gi hvarandre litt tid og se om dere kan finne tonen igjen når barnet er født?
Ønsker dere alt godt.
Hilsen Monica.