Spørsmål:
Hei! Ang. ditt svar om stråling og rett til omplassering. Det er jeg som er arbeidsgiver og praksis eier så en omplassering er nok ikke så lett...
Jeg savner fokus på oss kvinner som er selvstendig næringsdrivende! Elendig sykepengeordninger hvor privat sykeavbruddsforsikring ikke dekker fravær i forbindelse med graviditet og hvor trygdens forsikring dekker 1/3 til 1/4 av faste utgifter.. Dvs ingen lønn igjen.
Kanskje dere kan skrive noe om dette ? Det er jo helt vannvittig at vi kvinner skal oppmuntres til å være ansatt når vi har kompetanse som tilsier noe helt annet !

Svar:
Svar: Hei! Så fint at du skriver igjen. Dette er en politisk sak som burde oppta både kvinner og menn.
Det er virkelig trist at det er så dårlig tilrettelagt for selvstendig næringsdrivende kvinner. Jeg kjenner flere kvinner i lignende situasjon.
Min erfaring er likevel at mange trygdekontor prøver å legge forholdene til rette slik at kvinnene får maksimal uttelling av rettighetene de har. Om du ikke har vært i kontakt med trygdekontoret vil jeg råde deg til å ta opp saken din med dem.
Du må ta ekstra godt var på deg selv siden ingen andre har ansvar for å gjøre det for deg.
Hilsen Monica
Spørsmål om stråling