Spørsmål:
Hei, er er gravid i uke 22 . er det normalt å være kvalm enda? Det er såpass plagsom at det preger hverdagen min. Det andre er at jeg for veldig vondt i lysken og under ribbbeina ?

Svar:
Det er dessverre noen som må slite med kvalme som ikke slipper taket til tross for at ukene går. Men, trøst deg med at du plutselig en dag oppdager at du ikke er kvalm lenger! Det er nesten ikke til å tro når man først kjenner det..........
Ubehag i lysken og under ribbena er heller ikke uvanlig.
Prøv å tenk litt på hvordan arbeidsstillingen din er. Kanskje sittter du mye fremoverbøyd med litt sammenklemt mage. Det kan være nok til å få ubehag i ribbena.
Ubehaget i lysken gir seg som oftest, og er ikke så mye å gjøre med.
Sørg for god egenomsorg. Ikke press deg. Hvil deg når du er sliten, og senk kravene. Alt dette kan hjelpe på kvalmen.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.