Spørsmål:
Hei jeg er i 7 uke nå, og har allergi. Hver gang jeg nyser er jeg så plaget med akutt smerte i magen. gjerne på en av sidene av livmoren.
Har lest en del hittil, og fått med meg at livmoren kan trekke seg sammen og gi "mens-lignende" smerter.....?

Svar:
Svar: Dette høres ikke godt ut. Det behøver ikke være selve livmoren som
trekker seg sammen, men kanskje heller et strekk eller en liten krampe i bånd
som holder livmoren oppe. Det sitter et bånd på hver side av livmoren og når
disse strekkes eller på annen måte beveges kan det kjennes som smerter i
lyskeregionen. Brå bevegelser kan også fremkalle dette.
Neste gang du skal nyse kan du krøke deg litt sammen før du
nyser eller i det du nyser, og på en måte forsøke å avverge det hele. Jeg tror
det vil hjelpe.
Hilsen Monica.