Spørsmål:
Jeg er veldig plaget av kvalme, og lurer på om det er tegn på at noe er galt. Var ikke sånn med førstemann.. Lurer også på hvor tidlig man kan kjenne liv når man er 2.gangsfødende.. og om det er mulighet å se kjønnet på ultralyd i uke 11-12

Svar:
Svar: Kvalme er ikke tegn på at noe er galt, snarere tvert om. Ofte kan det være tegn på at det går bra.
Det er svært individuelt hvor tidlig man kan kjenne liv andre gangen, men noen påstår at de har kjent det så tidlig som i uke 12.
Hvor tidlig man kan se kjønnet vil være avhengig av hvor god og ny ultralydapparat man har og hvor dyktig den som foretar undersøkelsen er.
Lykke til videre! Håper kvalmen slipper taket snart. Hilsen Monica.