Spørsmål:
Hei hei Monica! Er godt å ha denne siden å kunne spørre deg om ting!Jeg er i uke 15 og er plaget med voksesmerter og luftsmerter i lysken,er ganske plagsomt.Det er andre gangen jeg har det no.Har måtta ta paracet for å lindre smerten.Har du noen andre gode råd for å lindre det?Går det over?Når jeg har det så er det i 1-2 dager med ubehag...

Svar:
Takk for hyggelig tilbakemelding på siden.
Smertene i lysken er det ikke så mye å gjøre noe med annet enn å ikke utsette korppen for raske bevegelser. Ikke reis deg brått opp, ikke hiv deg rundt i sengen eller strekk deg fort etter noe.
Jeg vet det kan gjøre ordentlig vondt, nærmest som en krampe, men likevel vil jeg råde deg  til å prøve uten smertestillende. Det kan være godt å ha litt trening i å takle smerte når du skal føde.
Prøv om du kan puste dypt og rolig og slappe av i kroppen for øvrig når dette oppstår.
Og, om ikke så lang tid forsvinner plagene.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.