Spørsmål:
Heisann... jeg lurer litt på hva en kan gjøre for å forebygge å vere så kvalm??får ikke i meg noe næring nesten pga kvalmen som holder på hele dagen.. jeg blir snart gal!!
arvelige sykdommer: e mange sykdommer spes revmatikkere... kan det vere en stor risiko for at min unge kan få det samme som min mor har el jeg har??som lupus,leddgikt???
Takker for svar!

Svar:
Svar: Det er dessverre svært lite å gjøre med kvalme uten om de helt vanlig rådene som å småspise, spise før du blir sulten, ikke stresse, nok søvn o.s.v. Noen har hatt glede av ingefærtabletter som kjøpes på helsekost. Men, mange kan fortelle om god effekt av akupunktur behandling. Finnes det en akupunktur der du bor kan det være lurt å se etter (NFKA) som et kvalitetsmerke.
Med hensyn til arvelige lidelser er det ingen som kan si noe eksakt om risiko ved disse sykdommene du nevner. Vi bærer alle vår arv med oss, men om vi blir syke eller ikke avhenger av svært mange andre faktorer også.
Lykke til videre! Hilsen Monica.