Spørsmål:
heisann=) jeg hatt hodepine hver dag i 3 uker nå. våkner som oftest med det om morgenen, men det kan komme iløpet av dagen og. er som regel på høyre siden av hodet det verker. er gravid i uke 33 nå, og siste kontroll var 21 desember, og da hadde jeg hatt hodepine i ei uke. både blodtrykket og urinen var fin da og hadde ikke noe hevelser i kroppen og har det ikke nå heller. men siden det ikke har gitt seg, så lurer jeg på om jeg bør kontakte lege eller jordmor. neste kontroll er 18 januar.

Svar:
Når blodtrykk og urin er normalt settes ikke hodepinen i forbindelse med svangerskapsforgiftning.
Hodepine kan oppstå av andre årsaker også.
Om du ikke er vant til å ha denne type hodepine fra før du ble gravid, den sitter på samme sted hver dag og har vart i tre uker synes jeg du skal kontakte fastlegen/jordmor.
Ved hodepine skal man alltid tenke på om man har drukket nok vann, fått nok frisk luft og bevegelse/mosjon. Enkle ting som kan være med på å gjøre en stor forskjell.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.