Spørsmål:
hei jeg har na kommet i uke 29 og mitt femte barn, tenk det blir jente denne gangen, har 4 gutter. vel siden jeg har hatt to aborter i ar for dette svangerskapet har jeg jo nesten vaert gravid 1,5 ar ha ha jeg har bekkenlosning som vanlig men disse smertene i siden pa magen de forste mnd har ikke avtatt, tvert i mot. sa gikk jeg til innkjop av et elastisk belte, og det hjelper, bruker jeg det ikke sa kommer det akutat som kraper i siden pa magen. jeg bor i spania sa det var mine spanske venniner som anbefalte meg det. og jordmor sa det var flott jeg kjopte det. vet du noe om dette?????????? jenta mi er over 1.2 kg pa ultralyden, (vi tar ultralyd mange ganger her nede), og jeg var da i uke 27, kan jeg vente meg ei stor jente??????? min forste var 3600 gr og den siste 4200 gr jeg er redd hun blir stor for alle gutta har okt litt for hver. takker for flott spalte

Svar:
Svar:Så flott å få en datter denne gangen. Det vil du glede deg over resten av livet! Du spør om vekt. Det er alltid vanskelig å vite hvor korrek en vektberegning fra UL undersøkelse er, fordi det vil avhenge svært mye av hvor dyktig personen er som foretar undersøkelsen.- Men, siden de andre barna var store , kan nok hun også bli stor vil jeg tro. Er du veldig forsiktig med hva du spiser gjør du i alle fall ditt for et godt resultat. Kutt ut all brus, søtsaker, kaker +++.
Med hensyn til bekkenløsning og belte, er det mange som har stor glede og nytte av å bruke det. Du skriver om et elastisk belte. Jeg har nok erfaring fra støtte belter eller uelastisk sportstape. De stabiliserer og reduserer smerter. Mange synes svømming i varmt basseng og stabiliserende øvelser er til god hjelp.
Lykke til videre og takk for hyggelig tilbakemelding!
Hilsen Monica