Spørsmål:
Jeg er 21 uker på vei, og har ei lita jente på 1 år fra før av. Jeg prøver å holde meg i gang, får frisk luft og spiser normalt. Men jeg er så trøyt og sliten. Jeg føler jeg kunne sovet døgne rundt av og til. Jeg har vært slik lenge, og burde kanskje tatt det opp med legen,men jeg liker ikke han noe særleg og føler ikke han lytter og gjør jobben sin. Jeg har også mye kløe, har vært på sykehuset og tatt blodprøver,men di finner ingenting. Og jeg har en bule i underarmen på venstre side, den hadde jeg i forige svangerskap og. Den har vært der hele tiden, og nå begynner den å værke skikkeleg..hva gjør man med det? Jeg er desperat etter svar, og er så sliten og lei av å ha vondt hele tiden uten å få noen svar. kan du gi meg noe som helts forklaring på dette? mvh elin

Svar:
Det høres ikke godt ut å være deg nå, men med en 1 åring og et nytt svangerskap på gang er det ikke uvanlig å ha denne følelsen av bare å være trøtt og sliten.
Jeg vil råde deg til å ta kontakt med legen din igjen, evt. bytte lege om du ikke har tillitt eller trives med han.  Legen er til for deg, ikke omvendt.
Du bør fortelle om bulen du har i underarmen og hvordan du ellers føler deg.
Leger kan ikke vite hvordan vi har det om vi ikke forteller det. Usikkerhet og engstelse kan stjele energi.
En god grunn til å ta godt vare på seg selv.¨
Lykke til med egenomsorgen!
Hilsen Monica.