Spørsmål:
Hei. Har en følelse om at ribb beina mine brenner. Dette når jeg sitter og ligger. Går utover hele nattesøvnen min da de brenner intenst og jeg ikke finner en stilling å ligge i. Er dette normalt at de skal verke så intenst?

Svar:
Det er ikke unormalt og dessverre lite å gjøre noe med enn å forsøke å finne stillinger som er bedre, ialle fall en stund. Hva med å bruke en godt brukt sacco sekk som du kan ligge/sitte i. En god stress-less med krakk til bena kan også være et alternativ noen timer av natten. Du må ikke sitte foroverbøyet, men heller forsøke å strekke kroppen og lene deg bakover.
Om det kan være en trøst blir det ofte bedre når hodet legger seg dypere og du får litt mer plass i øvre del av magen.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.